Legendární značka fair trade módy People Tree z Velké Británie slaví čtvrt století. Jak se za posledních dvacet pět let posunul přístup k módě? A nakolik má v tomto posunu People Tree prsty?
Etická móda už dávno není synonymem podomácku batikovaných triček, nevyžehlitelných přírodních materiálů a vybledlých barev. Nemalý podíl na tom má i značka People Tree, značka, která velkou měrou přispěla ke změně myšlení o udržitelnosti módy. Etická výroba a udržitelnost stojí na vrcholu hodnotového žebříčku People Tree. Přesto se v jejich oblečení nebudete cítit jako ve dvou kusech záclon omotaných starým motouzem.
Právě díky People Tree překročila eticky vyrobená móda svou hippie éru a stala se přirozenou součástí oděvního průmyslu. „Protože je však oděvní průmysl druhým nejšpinavějším hospodářským odvětvím hned po těžbě ropy, je před námi ještě velký kus práce,“ nechává se slyšet Mia Hadrill, tisková mluvčí značky. Cíle People Tree rozhodně nejsou skromné: podporovat ekonomickou nezávislost producentů oděvů, chránit životní prostředí a užívat přírodní zdroje udržitelným způsobem. Zároveň firma usiluje o propagaci šetrného životního stylu a snaží se být modelem společnosti fungující podle pravidel fair trade. Jedná se také o první organizaci, jejíž produkty se pyšnily značkou World Fair Trade Organization.
Přísné etické zásady však nesmí být na úkor kvality a vzhledu zboží – People Tree přesvědčuje své zákazníky, že fair trade oblečení může být designové, příjemné a kvalitní.
Společnost, která začínala jako skupinka dobrovolníků, je nyní prestižní značkou s téměř osmdesáti zaměstnanci, 40 000 zákazníky ročně. Díky její činnosti se dostává podpory asi 4 000 řemeslníků v šesti rozvojových zemích. Jednou ze spolupracujícíh organizací je také Thanapara Swallows Development Society, jejíž výrobky najdete i tady. Třeba se bude to stejné dát říct za 25 let také o TukTuki J
Podle článku The fashion brand which changed the way we dress vydaného The Yorkshire Evening Post.
Comments